Eίτε σε διάδρομο, είτε σε εξωτερικούς χώρους, το τρέξιμο είναι σημαντικό για την υγεία μας



Το τρέξιμο είναι το μοναδικό σπορ που μπορούν να κάνουν σχεδόν όλοι. Κι αυτό διότι δεν χρειάζεται ούτε ειδικός εξοπλισμός, ούτε μαθήματα, ούτε καν συντροφιά. Γνωρίζοντας κάποιος τα βασικά, μπορεί να βγει στον δρόμο και να περπατήσει γρήγορα ή να τρέξει και να απολαύσει τα μοναδικά οφέλη στην υγεία που παρέχει αυτή η διαδικασία.

Κίνητρο ν. 1
Κάψτε θερμίδες
Ένα από τα βασικά οφέλη που έχει το τρέξιμο είναι να καίει πολλές θερμίδες. Βέβαια πόσες καίει ο καθένας εξαρτάται από το φύλο του, το βάρος, το επίπεδο δραστηριότητας και το πόσο μακριά και γρήγορα μπορεί να τρέξει. Σε κάθε περίπτωση ακόμη και χαλαρό τρέξιμο έχει τη δυνατότητα να καίει 50% περισσότερες θερμίδες από το απλό περπάτημα.

Κίνητρο ν. 2
Αποφύγετε γρίπη και κρυολογήματα της εποχής
Μέτρια άσκησης, δηλαδή τρέξιμο δύο φορές την εβδομάδα από δύο χιλιόμετρα τη φορά, φαίνεται από μελέτες ότι ενισχύει την ικανότητα του ανοσοποιητικού συστήματος να αντιμετωπίζει καλύτερα τους ιούς.

Κίνητρο ν. 3
Κοιμηθείτε σαν πουλάκια
Όσοι τρέχουν τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα κάνουν καλύτερο ύπνο σε σχέση με όσους κάνουν καθιστική ζωή. Μάλιστα, η επίδραση του τρεξίματος στον ύπνο είναι τόσο έντονη, που όπως έχει φανεί σε έρευνα ακόμη και 10 λεπτά άσκησης σε άτομα που κάνουν καθιστική ζωή, τους λύνει προβλήματα του ύπνου.

Κίνητρο ν. 4
Περάσετε χρόνο με τον εαυτό σας
Είναι μία σημαντική ώρα απομόνωσης, καθώς αφού όσο τρέχουμε δεν μιλάμε, έχουμε χρόνο να σκεφτούμε και να συγκεντρωθούμε καλύτερα στον εαυτό μας.

Κίνητρο ν. 5
Για να θυμάστε πολύ καλύτερα
Τα αριθμητικά παιχνίδια και τα σταυρόλεξα δεν είναι οι μόνοι τρόποι για να κρατήσετε το μυαλό και τη μνήμη σας σε φόρμα. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι η σωματική δραστηριότητα είναι ακόμα πιο σημαντική στην πρόληψη της νοητικής εξασθένησης.

Κίνητρο ν. 6
Για να χαλαρώνετε εύκολα
Οι χημικές ουσίες που εκκρίνονται στον εγκέφαλό μας με το τρέξιμο και προκαλούν ευεξία μετά την προπόνηση, μπορούν επίσης να μειώσουν το στρες, ακόμα και αν η ίδια η άσκηση αποτελεί παράγοντα στρες για το σώμα (είναι εξαιρετικά έντονη).

Κίνητρο ν. 7
Για την υγεία της καρδιάς σας
Η Αμερικανική Ένωση Καρδιολόγων συνιστά 40 λεπτά μέτριας έως έντονης αερόβιας άσκησης- όπως τρέξιμο- 3 έως 4 φορές την εβδομάδα. Αυτή η διαδικασία και τη χοληστερίνη μειώνει και την αρτηριακή πίεση ρυθμίζει.

Κίνητρο ν. 8

Για να αποφύγετε τον καρκίνο
Σύμφωνα με το Εθνικό Αντικαρκινικό Ίδρυμα των ΗΠΑ, υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι η άσκηση οδηγεί σε μειωμένο κίνδυνο εκδήλωσης καρκίνου στο μαστό και στο παχύ έντερο. Επιπλέον, νέες έρευνες καταδεικνύουν ότι η άσκηση παρέχει σημαντικό όφελος έναντι των καρκίνων του ενδομητρίου, του πνεύμονα και του προστάτη.

Κίνητρο ν. 9
Φάτε περισσότερο κρέας
Οταν έχετε ήδη τρέξει τουλάχιστον 30 λεπτά, μπορείτε δίχως ενοχές να καταναλώσετε κόκκινο κρέας, αφού η πρωτεΐνη που περιέχει είναι η καλύτερη τροφή για τους μύες. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι πολύ μπόντι μπίλτερ τρώνε ένα μπέργκερ αμέσως μετά την άσκηση.

Κίνητρο ν. 10
Ενδυναμώστε τα οστά σας
Το τρέξιμο είναι σημαντικό για το χτίσιμο ισχυρών και υγιών οστών. Ακόμη και σε γυναίκες που έχουν εκδηλώσει οστεοπόρωση, το τρέξιμο επιβραδύνει την απώλεια οστική μάζας.